Nejlepší způsob jak nepřestat kouřit

1. června 2008 v 4:33 | Petr Wajsar |  Hemzy
Ahoj, Jmenuji se James Tar a jsem již 45 let úspěšným kuřákem. Mám pokročilé stádium bronchitidy, krásné černé skvrny na ksichtě a za svého koníčka jsem utratil již 1.986.000 .- Slovenských korun. Sám ani nevím, jak to dělám a proč tato moje krátká příručka měla takový úspěch a byla přeložena do mnoha a mnoha jazyků včetně toho, ve kterém byla napsána. TAKOVÝ úspěch už stojí za to! Pokud jste se také rozhodli pokračovat v kouření, dám i Vám několik dobře míněných rad. A ÚPLNĚ ZADARMO!
1. DEJTE SI DALŠÍ CIGARETU
2. V žádném případě NEPŘEMÝŠLEJTE O PROCESU KOUŘENÍ. Čím mechaničtější a zautomatizovanější jsou pohyby, tím lépe pro Vás. Je potřeba pouze slepě následovat svůj reflex a případnou introspektivní analýzu nechat na potom, na jindy, či nejlépe na nikdy.
3. Pevně a navždy si vsugerovat. že NEJSTE V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ZÁVISLÍ NA NIKOTINU, a především že MŮŽETE KDYKOLI PŘESTAT. Nikotin je třeba vnímat jako součást mnoha návyků a rituálů, které kouření provázejí, nikoli jako hlavní důvod toho, proč kouříme. Nikotin je sice látka, která z těla odchází velmi rychle, působí krátce a její absence je provázena minimálními abstinenčními příznaky, je však nadán úžasnou schopností naplnit mysl hostitele přesvědčením, že je nikotin zodpovědný i za takové nepříjemnosti, které nejsou způsobeny jeho absencí. Pamatujte si proto, že JAKOUKOLI TĚLESNOU ČI DUŠEVNÍ NEPOHODU JE TŘEBA SVÉST NA ABSTINENČNÍ PŘÍZNAKY, i když to ve skutečnosti abstininční příznaky nejsou. Je třeba pevně věřit tomu, že problém nám pomůže vyřešit vdechování kouře s nikotinem a bezmocné nípání do okraje cigaretového filtru nehtem od palce. Nechceme přece kouřit zbytečně!
4. Vzpomínku na první cigaretu je nutno VYTĚSNIT Z HLAVY. Bohužel všichni si musíme přiznat, že série našich prvních cigaret bylo něco otřesně odporného, ale všichni zároveň dobře víme, že tvrdým cvičením jsme dosáhli pocitu, že CIGARETA NÁM CHUTNÁ. Tuto iluzi si udržte a nikdy si nepřiznávejte holý fakt, že cigareta je odporný humáč, a že ji nekouříme proto, že je dobrá, ale proto, abychom ukojili touhu po nikotinu a nepojmenovatelný prázdný strach z toho, co by se stalo, kdybychom si prostě nedali další cigaretu. Stejně v mysli počítáme s tím, že si další cigaretu dáme, tak proč si to kazit, že).
5. CO NEJVÍCE BĚŽNÝCH ČINNOSTÍ SI SPOJTE S RITUÁLEM KOUŘENÍ a nikdy nepřipusťte, abyste si mysleli, že je možné je vykonávat bez cigarety. Pokud se dostanete do takové situace, kdy cigareta není, musíte jí okamžitě jít sehnat, ať je venku jakkoli a ať je kolik chce hodin, abyste náhodou nezjistili, že výše uvedené činnosti bez cigarety opravdu vykonávat jdou /a leckdy bohužel mnohem lépe/. Do chvíle obdržení vysněné tyčky si musíte připadat co nejhůř, což někdy vyžaduje dost úsilí, ale při správném přístupu k věci je to velmi jednoduché /viz mojí příští publikaci "Nejlepší způsob jak se dostat do deprese"/
6. Přestože společenská prestiž kuřáků zvláště v posledních letech značně klesla, i s tímto problémem by si opravdový kuřák měl umět poradit. Jediná rada je KUŘTE VŠUDE KDE JE TO MOŽNÉ A KDYKOLIV. V každé slušné budově najdete alespoň jeden popelník, byť zcela na druhé straně budovy od místa, kde jste právě kvůli touze po cigaretě přerušil důležitou schůzku. I přesto, že dnes mnoho lidských skupin bohužel kouření odmítá jako cosi nesprávného, naštěstí zde /mám na mysli v civilizovaném světě/ funguje silný reklamní průmysl, který tento fakt pomáhá zvrátit a úspěšně přesvědčuje nové a nové lidi neznalé problému o tom, že kouření je dobré a nevzniká na něm závislost. Porušování pravidel Vám mimoto zajistí neodolatelnou pověst rebela, která vám bude slušet stejně jako sluší každému muži, zvláště pokud jste muž.
7. JE TŘEBA SE STRESOVAT. Stres je nejlepším okamžikem k tomu, kdy nakrmit "zvířátko". Vítány jsou všechny druhy stresů, velice funkční je především strach o zdraví a strach o peníze, které jsou často spojeny právě s kouřením, takže vlastně krmíte "zvířátko" a ani o tom nevíte, což bych zdůraznil jako jednu ze zásadních výhod celého tohoto krásného zábavního systému. K vyvolání stresu můžete použít také pěkné strašidelné obrázky orgánů znetvořených kouřením přímo na krabičkách od cigaret, které jsou však zatím k dostání pouze v zahraničí.
8. Pokud by Vás náhodou napadlo přestat kouřit, je vrcholně důležité uchovat si iluzi, že PŘESTAT KOUŘIT JE NĚCO, CO VYŽADUJE PEVNOU VŮLI A ÚSILÍ. Správný způsob procesu přestávání je říci si hned na začátku: "ted musím zatnout zuby a vydržet, než TO přejde" a celý proces si představit jako druh utrpení. Je potřeba si co nejvíce činností a duševních stavů spojit s iluzí, že bez kouření je zážitek z nich méně kvalitní /viz 5./ a je potřeba neustále živit iluzi, že cigaretový kouř a jeho inhalace je příjemná a bude Vám chybět /viz 4./. K tomu je potřeba vytvořit si nějaký zástupný důvod pro to, proč přestáváme kouřit /např. zdraví, či peníze, víme přece, že nám na nich nezáleží.../, a chovat se tak, jako bychom vykonávali něco obludně sebemrskačského a nadlisky obtížného. Rovněž je dobré určit si dobu, po kterou budu chtít vysadit kouření a čekat, že to přejde samo /ve skutečnosti nemá co přecházet, ale to si v žádném případě nepřipouštějte/. Každý si může vymyslet svůj způsob, variací je opravdu mnoho. Podmínka, kterou však mají všechny správné techniky společnou, zní: NIKDY SI NEPŘIZNÁVEJTE FAKT, ŽE PŘESTAT KOUŘIT JE ZCELA JEDNODUCHÉ a nevyžaduje to žádnou vůli ani úsilí, ba právě naopak.
9. Eventuání dlouhodobé přestávky nikdy neprodlužujte více než na 3 týdny, tedy na dobu, kdy nikotin vyprší z těla. Tento čin by mohl způsobit, že kromě značně potrhané mentální závislosti, jejíchž částí jste se během třítýdenní pauzy chtě-nechtě zbavili /přestože jste se jistě pilně snažili o pravý opak/, mohla by zmizet i slabší závislost fyzická. A stejně jako černá nemůže existovat bez bílé, ani mentální abstinenční příznaky nemohou existovat bez fyzických /ať už jsou jakkoli slabé/, a vice versa. Po těchto třech týdnech, i za použití bezpečné odvykací kůry za použití vůle /viz 6./, by abstinující kuřák mohl nevědomky začít přemýšlet nad opravdovou podstatou kouření /viz 2./, ale v ještě horším případě může na tuto podstatu i PŘIJÍT, což obvykle způsobí přetržení řetězu závislosti /což není cílem tohoto návodu/.
10. Pokud by se Vám nedejbože stalo, že byste opravdu přestali kouřit, cesty zpět jsou velmi jednoduché a máme jich k dispozici opravdu mnoho. Nikotin je silný jed a závislost na něm má sice slabé příznaky, zato však vzniká okamžitě, ale to nejen během první cigarety, ale už prvním šluku. Především Vás ale znovu přinutí uvěřit krásné iluzi, kterou jsme si v předchozích odstavcích vysvětlili a vysvobodí Vás tak z ošklivé reality. Existuje mnoho různých mezistupňů, do kterých počítáme sváteční kuřáky a jiné podivíny, kteří mučí sami sebe nepochopitelným prodlužováním intervalů mezi uspokojováním svojí ušlechtilé slasti, ale my jen můžeme doporučit: Užívejte to a kuřte plnými doušky! JE KRÁSNÉ BÝT KUŘÁKEM a navíc - nikdy nevíte, kdy to s váma sekne!
Tento článek je parafrází právem slavné knihy Allena Carra "The Easy Way to Stop Smoking".
V češtině vyšlo pod názvem "Sbohem, cigareto", nebo "Snadná cesta jak přestat kouřit"
MANY THANX TO ALLEN.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 bb bb | Web | 1. června 2008 v 9:59 | Reagovat

upppsssssáááá .... a já si už nějakej čas lámu hlavu s tím, že bych ......- asi, možná, nejspíš, snad, třeba, dejme tomu, -...... měla přestat! No... tož dík za inspiraci :-D

*o*b.

2 AblexiaAvainee AblexiaAvainee | E-mail | Web | 25. srpna 2017 v 11:39 | Reagovat

By dealing together, the two of you can address problems of self-esteem and mutual trust.  Use these circumspectly however, as they may lower blood sugar, which is an undesirable effect in men whose blood sugar levels are properly balanced.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama